Меню Закрити
Як виростити 6-значний бізнес: поради від Dilovod

Як виростити 6-значний бізнес: поради від Dilovod

У діяльності кожного підприємця настає мить, коли він прагне отримувати більше від свого бізнесу. Адже основна діяльність будь-якого підприємства націлена на збільшення прибутку. Якщо ви розумієте, що готові до розвитку, час подумати про масштабування.

Знайдімо відповіді на запитання, які цікавлять кожного власника: коли настає час розширюватися і відкривати нові локації? Як підвищити прибутковість власної справи? І як ефективний облік допоможе масштабувати бізнес?
Як виростити 6-значний бізнес: поради від Dilovod
Передумови масштабування бізнесу

Передумови масштабування бізнесу

Масштабування — це фактичне і фізичне збільшення масштабів бізнесу та його прибутковості. Приводом для розширення бізнесу може бути бажання власника рости, більше заробляти, стати відомим брендом. Однак на ринку виникають об'єктивні ситуації, коли бізнес сам «підказує», що необхідно розширюватися.

Зверніть увагу на наступні передумови:

  • попит на ваш продукт збільшується, а побудована система не справляється; 
  • ваша справа почала перевершувати очікування та прогнози;
  • ваша ніша розвивається в інших країнах, там з’являються нові тренди та інновації;
  • клієнти стають лояльнішими і готові залишитись з вами при збільшенні ціни на продукт.
  • При виникненні хоча б однієї з цих передумов, можна починати готуватись до масштабування.

    4 проблеми масштабування бізнесу

    4 проблеми масштабування бізнесу

    Проблема №1. Малодосвідчені співробітники. На початковому етапі власники часто наймають амбітних, але малодосвідчених працівників. Згодом настає період, коли компанія виросла, а ці співробітники — ще ні. Їхніх навичок не вистачає для якісного виконання обов'язків. Крім того, вам може просто фізично «не вистачати рук».

    Проблема №2. Відсутність необхідного обладнання. Потрібно замислитись, чи вистачить вам виробничих потужностей для створення більшої кількості продукції або обслуговування нових клієнтів. Можливо вам знадобиться більший склад або робочий простір. Краще обладнати робочі місця та закупити необхідну техніку заздалегідь.

    Проблема №3. Відсутність обліку. На початку бізнесу підприємці часто ведуть облік на папері, або за допомогою найпростіших Excel-таблиць. Але якщо бізнес почне розвиватися, такий облік може стати справжнім «стоп-фактором» для масштабування. З розвитком бізнесу ваші потреби будуть тільки збільшуватися: з'явиться більше клієнтів і асортименту. При великому обсязі операцій та первинних документів вносити дані власноруч та відслідковувати всі зміни буде важко.  Може виникнути потреба в інвентаризації та доставці продукції, потреба вести кілька ФОПів та юридичних осіб в одній базі. Окрім того, багато бізнесів роблять типову помилку: ведуть облік тільки для цілей здачі податкової звітності, в той час, як бухгалтерський, управлінський, складський обліки не ведуться взагалі. 

    Проблема №4. Обмежені можливості на ринку. Коли компанія вирішує масштабуватися, у власників одразу постає питання: «З чого почати?». А починати варто з вивчення ринку та потреб ваших майбутніх клієнтів. Адже може виявитися так, що через високу конкуренцію буде складно пробитися в конкретній ніші. Або, навпаки, ваша цільова аудиторія порівняно невелика і товар не буде користуватися широким попитом. Ці дані дозволять зрозуміти можливості ринку, і чи зможе ваш бізнес у майбутньому приносити прибуток.

    Якщо у вас є плани на розвиток, то вам не обійтись без спеціальної програми для обліку з самого початку діяльності. Тому що з накопиченням даних їх буде складніше перенести та систематизувати. 

     

    Етапи масштабування

    Етапи масштабування

    1. Аналіз можливостей ринку

    Головна мета дослідження ринку — зрозуміти, скільки ви можете заробити на тому чи іншому ринку, хто ваш клієнт, які гравці існують, чим вони відрізняються і як ви можете з ними конкурувати. З’ясуйте, чи є ринок достатньо великим для того, щоб на ньому можна було стати «єдинорогом». Адже на монополізовані ринки практично неможливо або дуже важко вийти. 

    Визначте своїх клієнтів та розрахуйте потенційну базу клієнтів. Оцініть, скільки грошей вони витрачають на подібні послуги або будуть витрачати на ваші. І головне — переконайтесь, що маєте відповідь на запитання: «Якщо це рішення можна було створити раніше, чому його ніхто створив?». Раніше деякі речі були неможливими, оскільки не існувало необхідних технологій. Дізнайтесь, чи це стосується вашого товару.

    2. Аналіз бізнесу

    Цей крок дозволяє виявити наявні «слабкі місця» у бізнес-процесах та зрозуміти, чи можна їх розширити у процесі масштабування. На цьому етапі відбувається пошук стратегічного напрямку, який буде вести компанію до масштабування: аналіз нових ринків, наявних резервів, клієнтів, партнерств.

    5 простих запитань, які допоможуть під час аналізу вашого бізнесу: 

    1. Якою компанією ви повинні стати через N років?
    2. Якщо компанія виросте вдвічі, яких ресурсів у вас не вистачить? 
    3. Як збираєтесь підсилювати чи створювати «ядро» компанії?
    4. Як будете грати та вигравати на ринку?
    5. Як будете заробляти? Модель прибутку.

    Для початку можна зібратися зі своєю ключовою командою, розробити зрозумілу стратегію, аби визначитися, куди ви рухаєтеся на ринку.

    3. Планування

    Цей інструмент допоможе запустити бюджетний процес, а також оцінити інвестиції, необхідні для масштабування. Фінансовий аналіз та планування дозволять проаналізувати різні сценарії та вибрати найкращі з них. 

    4. Підготовка до зростання

    На цьому етапі важливо забезпечити якісний підбір команди і комунікації зі співробітниками. Розробити індивідуальний план розвитку малодосвідчених працівників, за потребою — провести зовнішні навчальні заходи тощо. Далі — подбати про ваші виробничі потужності, визначитись з робочим простором, і якщо потрібно — закупити необхідне обладнання.

    Оскільки основа будь-якого бізнесу — продажі, то їх слід автоматизувати слід у першу чергу. Очевидно, що виставити вручну 10 рахунків і виставити 1000 рахунків одним кліком — не одне й те ж саме. Завдяки автоматизації компанія отримує дорогоцінний час для вирішення інших пріоритетних завдань. Після того, як ви побудували ланцюги операційних процесів, настає відповідальний момент — обрати найбільш зручну систему, яка забезпечить ефективниу автоматизацію. 

    Обирайте систему для обліку, де можна враховувати не тільки рух грошей, а й формувати Баланс, P&L та інші звіти. Баланс відображає фінансовий стан компанії на заданий момент часу, дає можливість визначити, які кошти має ваша компанія станом «на зараз». А P&L — це звіт, що підсумовує доходи і витрати, які бізнес нарахував протягом певного часу, наприклад, місяця або кварталу. Основна мета такого звіту — показати правдиву інформацію про здатність бізнесу генерувати дохід і отримувати прибуток. 

    Масштабуйте бізнес разом з онлайн-бухгалтерією Dilovod

    Масштабуйте бізнес разом з онлайн-бухгалтерією Dilovod

    Онлайн-бухгалтерія Dilovod надає більше, ніж просте зберігання бізнес-інформації. Завдяки своїй комплексності, програма дозволяє виявити точки росту бізнесу, ідентифікувати місця для оптимізації витрат та збільшення прибутковості.

    З розвитком вашого бізнесу ви зможете залучати ті інструменти, які будуть потрібні для ефективного обліку:

    — керування продажами;

    — реєстрація та обробка замовлень;

    — створення завдань для співробітників та контроль виконання;

    — бухгалтерська звітність та моніторинг фінансів;

    — облік складу та керування доставкою;

    — аналіз даних та формування звітів за різними напрямками діяльності;

    — управління взаємовідносинами з клієнтами.

    Це не повний перелік того, які завдання вирішує Dilovod. Більше переваг нашої програми можна знайти тут. На всіх етапах розвитку бізнесу Dilovod — це надійний інструмент для автоматизації та оптимізації наростаючих процесів. 

    Dilovod. Тримай баланс.

    15 грудня 2023 11:41