Шлях Kremin TECH — це історія продукту, який з’явився у відповідь на запит суспільства в потрібному місці в потрібний час. Засновники компанії, Андрій Кремінь та Сергій Сергієнко, свідомо обрали роботу на складному ринку озброєнь, адже не з чуток знає, наскільки важливі на фронті квадрокоптери і дрони, а також як складно їх швидко туди доставити.
Kremin TECH плідно співпрацює з українськими військовими, активно тестує свою продукцію на полігонах і планує виходити на європейські ринки. Війна тільки посилила їхні плани. А почалося все з ТРО…
Від ТРО Києва до власного бізнесу: початок шляху
Саме на службі Андрій отримав цінний досвід і зрозумів реальні запити військових. Коли столичну територіальну оборону розформували, зрозумів, що в інших регіонах України попит залишається шаленим, і вирішив приєднатися.
Два Autel за один Mavic
Андрій з бізнес партнером вирішили створити компанію, яка буде ділером торгової марки Autel Robotics. На той час ці дрони ефективно себе показували, оскільки ворог не розумів, як з ними працювати. Але війна постійно змінюється і ці дрони почали «придушувати» все частіше. За словами Андрія, у цей час серед користувачів постачальників дронів була дуже популярною приказка: «Даю два Autel за один Mavic», тобто вони перестали мати попит і швидко просіли.
Тоді команда вирішила розширити асортимент зарядними станціями EcoFlow. Спочатку військові з їх допомогою заряджали акумулятори для квадрокоптерів Autel Robotics, пізніше — старлінки, що було особливо важливо при виконанні завдань на нулі. З жовтня 2022 року у розпал аварійних відключень світла попит на портативні електростанції поширився і в побуті звичайних українців.
Попри шалену кількість запитів і обмежену пропозицію на ринку, підприємець вирішив не підіймати ціну за будь-яких обставин, адже Україна переживала одну з найскладніших зим за останні десятиріччя.
«Можливо, компанія фінансово щось і втратила, але моя совість і душа чисті. Ми думаємо, в першу чергу, про державу».
Народження Kremin TECH
Наприкінці лютого 2023 року в компанії почала чорна полоса. Після нового року продажі встали, адже EcoFlow не возив в Україну тільки ледачий. Пропозиція на ринку шалена, ціни впали щонайменше вдвічі.
Команда була в розпачі і намагалася знайти вихід із ситуації. В результаті було вирішено посунути фокус з EcoFlow на новий продукт: функціональні кріплення для дронів і квадрокоптерів LifThor. Якість та зручність цих світових брендів Андрій відчув ще за часів служби в столичній ТРО: однією з перших поставок для його підрозділу був тримач для планшетів саме серії LifThor. Так і з’явилася компанія Kremin TECH.
«Сьогодні ми реагуємо на запити військових і розробляємо продукти, які їм потрібні. Наприклад, місяць тому з’явилась потреба дублювати відеоекран квадрокоптера на планшет. У LifThor готового такого продукту не було, тому ми самостійно підібрали комплектуючі, провели випробування, і розробили систему відео дублювання».
В планах — підкорювати європейські ринки
Хоча український проект став майже благодійним і не приносить великого прибутку, Kremin TECH свідомо не підвищує ціну продукцію, бере на себе сплату ПДВ, всі логістичні та митні витрати. Так компанія робить свій внесок у перемогу України.
«Ми робимо це не для заробітку, а щоб у армії була можливість придбати необхідні на фронті товари. Оскільки економіка виснажена війною, для нас це вже як майже благодійний проект — ми робимо мінімально можливу ціну для споживачів».
За словами власника, найкращим визнанням роботи компанії є слова подяки від військових. Вони мотивують робити ще більше добрих справ. А щоб почати отримувати дохід, компанія виходить на новий рівень і зараз працює над відкриттям першого філіалу у Польщі.
Як прийшли до автоматизованого обліку
Оскільки спочатку компанія отримувала небагато запитів на квадрокоптери, з обліком замовлень успішно справлялися Excel-таблиці. Але з розширенням асортименту зарядними станціями виникло питання, як вести облік, щоб ефективно обробляти всі дані та взаєморозрахунки з контрагентами.
Компанія обирала між простими бухгалтерськими програмами для інтернет-магазинів та CRM-системами. Але всі вони мали обмежений функціонал і відсутні можливості для інтеграцій з сайтом, який на той момент був основним каналом продажів, тож питання про підбір програми для обліку на деякий час було відкладено.
Але коли асортимент товарів на сайті збільшився до 30-50 позицій, потреба в обліку знову загострилася. Андрій почав шукати рішення серед переліку плагінів WordPress, оскільки його інтернет-магазин побудований на WooCommerce. У тому переліку випадково натрапив на онлайн-бухгалтерію Dilovod і вирішив спробувати. Під час використання виявилось, що у програми багато переваг:
1. Наявний зручний звіт про прибутки і збитки PNL допомагає завжди бути в курсі фінансової ситуації компанії.
2. Є можливість робити комплектацію на складі: раніше замовлення з декількох позиції формувалися вручну, а в програмі з’явилась можливість складати комплекти та вести їх облік у декілька кліків.
3. Зручний облік замовлень дозволяє швидко обробляти запити з сайту, соціальних мереж, OLX та Rozetka в одній програмі.
4. Планування закупівель забезпечує завчасне замовлення продукції у виробника, тож полиці на складі ніколи не пустують.
«Я радий, що знайшов саме Dilovod. Все дуже просто і зрозуміло».
Запорука успіху – слухати своїх користувачів
Кілька разів опинившись в ситуаціях, коли потрібно було швидко адаптуватись під зміни на ринку, Андрій дає підприємцям одну головну пораду для побудови успішного бізнесу: завжди слухати своїх користувачів, підтримувати двосторонній зв'язок і тестувати все, що потрібно клієнту.
Компанія, як і всі українці, з нетерпінням чекає на перемогу, щоб вкотре стати пліч-о-пліч з людьми та перейти до етапу відбудови. Команда Dilovod приєднується до цієї мрії та дякує Kremin TECH за їх вклад на шляху до перемоги.
Бажаєте стати героєм блогу Dilovod? Заповнюйте анкету на сторінці за посиланням.